Möt en av våra medarbetare

Möt några av våra medarbetare - Ann Kristin Berghel

Ann-Kristin Berghel

Servicekoordinator

Som nyanställd gick det fort att komma in i gemenskapen tack vare ett bra introduktionsprogram.

beskriv din roll på somas

Jag sköter administrationen av underhållsjobb och reparationer som utförs av våra servicetekniker, retur av gods samt garantiärenden. Jag ser även till att vi löser kundernas supportärenden och att de får den information de behöver. För ärenden som kräver samarbete mellan flera avdelningar för att vi ska lösa kundens problem, är det jag som är sammankallande och ser till att kunden informeras.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Tempoväxlingarna från rutinmässiga uppgifter till akuta situationer där vi snabbt måste lösa kundens problem, gör att ingen vecka är den andra lik. Vi har ett bra samarbete inom företaget och med våra återförsäljare runt om i världen.

hur kom det sig att du hamnade på somas?

Jag såg annonsen om en ny tjänst som servicekoordinator och tyckte det verkade vara ett spännande jobb som skulle passa mig. Jag hade då arbetat på samma företag i sju år och ville få nya utmaningar och även få användning för mina språkkunskaper.

Hur ser du på somas som företag?

Ett framgångsrikt välskött företag med långsiktigt tänkande och en ambition att gynna lokala intressenter. Som nyanställd gick det fort att komma in i gemenskapen tack vare ett bra introduktionsprogram. Alla är måna om att ställa upp för varandra och göra ett bra jobb tillsammans.

Namn: Ann-Kristin Berghel
Titel: Servicekoordinator
Vem är jag: Språkintresserad värmländska med ekonomiutbildning och erfarenhet av administration och marknadsföring inom flera olika branscher. Fritiden ägnar jag mest åt livet på landet med familjen, tre hästar och en stor trädgård.